İş

Boeing İşgücünü Azaltacak ve 777X’i Grevler Nedeniyle Erteleyecek

Boeing Co., küresel işgücünü %10 oranında azaltacağını, bu da 17.000 işe karşılık geldiğini ve 777X jetinin ilk teslimatını bir yıl erteleyeceğini açıkladı.

Bu karar, Amerikan havacılık devinin 33.000 ABD Batı Kıyısı işçisinin bir aylık grevi nedeniyle üçüncü çeyrekte 5 milyar dolar zarar etmesinin ardından geldi. Grev, 737 MAX, 767 ve 777 jetlerinin üretimini durdurdu.

CEO Kelly Ortberg, çalışanlara yaptığı açıklamada, önemli iş kesintilerinin şirketin finansal durumuyla yeniden uyum sağlamak için gerekli olduğunu belirtti. Ortberg’in mesajı, yöneticiler, müdürler ve çalışanlar dahil olmak üzere tüm seviyelerde işgücü azaltmalarının gerekliliğini vurguladı.

Bu değişiklikler, Ortberg’in Ağustos ayında liderliği devralmasından bu yana, sendika ve işgücüyle ilişkileri iyileştirme taahhüdüyle birlikte stratejisinin bir parçası.

Şirketin hisseleri, piyasa kapanışı sonrası işlem seansında %1,1 düştü. Ayrı bir açıklamada Boeing, üçüncü çeyrek gelirlerinin 17,8 milyar dolar olmasını beklediğini, hisse başına 9,97 dolar zarar edeceğini ve 1,3 milyar dolar negatif işletme nakit akışı öngördüğünü açıkladı. Bu, LSEG verilerine göre analistlerin beklediği 3,8 milyar dolarlık negatif nakit yakımından daha iyi.

Great Hill Capital’den Thomas Hayes, işten çıkarmaların çalışanları grevi çözmeye zorlayabileceğini öne sürdü. Hayes, işçilerin yaklaşan iş kesintilerinin bir parçası olmak istemeyecekleri için grevin bir hafta içinde sonuçlanabileceğini belirtti.

Boeing ayrıca, makinist sendikasına karşı açtığı haksız işgücü uygulaması davasıyla da mücadele ediyor ve sendikanın iyi niyetle pazarlık yapmadığını iddia ediyor. Devam eden grevin Boeing’e aylık 1 milyar dolara mal olduğu tahmin ediliyor ve şirket yatırım yapılabilir kredi notunu kaybetme riskiyle karşı karşıya.

Ortberg, müşterilere ilk 777X teslimatının artık 2026’da beklendiğini bildirdi ve gecikmenin nedenleri olarak geliştirme zorluklarını, uçuş testlerindeki duraklamayı ve devam eden grevi gösterdi. Boeing daha önce 777X ile ilgili sertifikasyon sorunlarıyla karşılaşmış ve bu durum uçağın lansmanını zaten önemli ölçüde ertelemişti.

Ek olarak, Boeing kalan 29 siparişi tamamladıktan sonra 2027’de 767 kargo programını sonlandırmayı planlıyor ancak KC-46A Tanker için üretime devam edecek.

Uluslararası Makine ve Havacılık İşçileri Birliği (IAM), Boeing’in 767 kargo uçağı hakkındaki açıklamasından endişe duyduğunu belirtti ve şirketin Ulusal İşçi İlişkileri Kurulu’na yaptığı iddiaları eleştirdi. IAM’in açıklaması, Boeing’in müzakere masasına dönmesi gerektiğini vurguladı.

Boeing ayrıca, Eylül ayında duyurulan maaşlı çalışanlar için ücretsiz izin programını sonlandırma kararı aldı.

13 Eylül’de başlayan grevden önce Boeing, Ocak ayında yaşanan uçak içi panel kopması olayı nedeniyle zaten finansal baskı altındaydı. Bu olay güvenlik sorunlarını ortaya çıkardı ve düzenleyicilerin üretimi sınırlamasına neden oldu.

Hukuki gelişmelerde, Boeing’in Texas’ta bir mahkeme duruşmasıyla karşı karşıya olduğu ve Adalet Bakanlığı ile yapılan bir anlaşma kapsamında dolandırıcılık suçunu kabul edip etmeyeceğinin belirleneceği belirtiliyor. Bu anlaşma, 487,2 milyon dolara kadar para cezası ve güvenlik önlemlerini artırma taahhütlerini içeriyor.

Raporlar, Boeing’in sermaye artırma seçeneklerini araştırdığını, potansiyel olarak adi hisse senedi veya hisse benzeri menkul kıymetlerin satışı yoluyla bunu yapabileceğini gösteriyor. Bu, şirketin yaklaşık 60 milyar dolar borcu ve 2024’ün ilk yarısında 7 milyar doların üzerinde işletme nakit akışı kaybına yanıt olarak olacak. Analistler, Boeing’in kredi notlarını korumak için 10 milyar ile 15 milyar dolar arasında sermaye artırması gerektiğini tahmin ediyor.

Running Point Capital Advisors’dan Michael Ashley Schulman, gecikmiş 777X teslimatı ve işgücü azaltımının büyük bir sürpriz olmadığını, geçmişteki kötü yönetim nedeniyle Boeing’in kredi notu ve hisse fiyatı üzerindeki uzun vadeli risklere işaret etti.

Reuters bu makaleye katkıda bulundu.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu